onsdag 5 januari 2011

En bodyrocker, typ

Vikt 73,3 kg

Vikten har nu varit konstant 3 dagar i rad. Jag har inte kommit igång riktigt som jag hade velat och det är redan den 5 januari idag... Jag var inne och kollade på bodyrock.tv i måndags och workouten hade inte postats än, trots att jag kollade flera gånger. Jag antar att vi ligger före Zuzana tidsmässigt och att det är svårt att följa hennes workouts och challenges på rätt datum. Sedan jag kollade har det dock kommit in både måndagens workout och tisdagens challenge, så jag tänkte försöka testa hennes workout idag. Ingen idé att börja än dock, för jag måste ner till tvätten om en liten stund. Bättre att träna när jag väntar på att torktumlaren ska bli klar.

Det jag tycker att jag har lyckats med är dock att inte äta en massa onödigt onyttigt. Applåd till mig!
Stay tuned...

... En stund senare och min första 0,5 bodyrock-workout är avklarad. Jag kände att en full workout var lite mer än jag klarade av så här första gången, därav beslutet att genomföra hälften. Det var en time challenge på workouten idag. Min första halva gick på tiden 17 min 60 sek och jag genomförde den i nybörjarversionen, vilket var jobbigt nog. Sedan var det 10 min av 20 min cardio, egentligen med hopprep. Det är dock inte lämpligt att hoppa hopprep i vår lägenhet, så jag valde att dansa i 10 min till September istället. Hennes musik är perfekt att träna till! Hade kunnat hålla på längre med dansen, det är ju kul!
Burpee Fusion Workout (från 3/1)

Nu är det dags att äta frukost och gå ner till tvätten igen. Funderar på om jag ska utföra gårdagens challenge någon gång idag också, eftersom jag bara genomförde halva workouten. Får se hur dagen blir, men tanken finns där i alla fall.

... Eftermiddagen är här. Tvätten är klar, frukost och lunch avklarad. Jag har även tagit mig an bodyrocks challenge från igår: Do it. Do it. Exercise Challenge från 4/1. Jag fick anpassa utmaningen efter mina möjligheter. Jag har ingen sandsäck, så jag gjorde squats utan vikter med armarna framför mig. Jag har inte heller någon dip station att göra reverse push ups med, utan istället använde jag mig av träningsgummiband som jag fäste i dörrhandtaget. Jag hann med 12 set med 10 repetioner av båda övningarna, om jag räknade rätt. Trodde inte att jag skulle hinna med så många på 12 minuter, så jag känner mig nöjd. Dessutom tog det rejält i låren! Ajajaj, det kommer att kännas imorgon... Trist, även om det är ett gott tecken.

Nu börjar det bli dags för en promenad med vovvsingen! Det är himla roligt med Runkeeper att se hur långt jag har gått och på vilken tid! Gillar verkligen den appen! Fast tycker inte den är lika bra när jag ska lägga in bodyrock-övningarna manuellt... Det finns lite kvar att utveckla där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D