måndag 24 januari 2011

Missnöjd

Är inte supernöjd med dagens träning...

Det var meningen att jag och min kompis skulle ut och jogga igen efter jobbet, men hon ringde och berättade att hon akut fått uppsöka en kiropraktor på förmiddagen och inte fick träna. Istället gick vi en promenad tillsammans, så fick min älskade vovve en långrunda också på köpet. Visst är det bra med promenader, det är ju i alla fall en aktivitet då man rör på sig. Innan jag började träna igen tyckte jag att det var bra motion, men nu tycker jag inte det om man inte tar en rejäl promenad. De 5 km vi gick idag kändes inte som om de gjorde nån större skillnad.

Efter kvällsmaten var det dags för min riktiga träning. Klarade inte av dagens utmaning på bodyrock. Känner mig kass, för det känns som om jag inte har klarat av deras grejer på 3 dagar. Gjorde Stadiums Pass 3 istället, men deras träningar känns inte alls lika bra som bodyrocks. Körde lite extra sit och push ups innan jag ställde mig på crosstrainern för dagens cardio. Det blev 30 min, blev inte särskilt svettig.

Har faktiskt inte blivit särskilt svettig alls idag. Kanske är det där problemet ligger, varför jag är missnöjd. När jag ändå klagar så känner jag mig ofta ganska nöjd med mig själv på morgonen när jag vaknar, men på kvällen, efter all mat under dagen, känner jag mig tjock och uppblåst igen. Har jag hamnat i en minisvacka, både med träningen och självkänslan? Jag får väl vara nöjd med att jag har tränat alls, det betyder att Brutus inte har brutit igenom mitt försvar. Får helt enkelt fortsätta kämpa. Tänkte försöka lägga mig lite tidigare idag, något som inte verkar gå så himla bra. Poängen är att få in det tredje benet i mitt mående och då kan det möjligen vara värt att ha tränat lite mindre. Kanske kan lite mer sömn faktiskt göra skillnad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D