söndag 2 januari 2011

Dags att ta nya tag

Två dagar in på det nya året. Min vikt är 72,6 kg = alldeles för många kg... Jag har gett upp på mig själv så många gånger sedan jag skrev sist och det är väl egentligen ingenting ovanligt. Jag gör det hela tiden och sen ångrar jag mig hela tiden. Både jag och min sambo har gått upp rejält i vikt sedan vi träffades för drygt 5 år sedan och trenden visar på en sakta men konstant säker stigning. Det känns inte bra, jag vill inte se ut så här, jag trivs inte med mig själv nu. Idag har jag kastat bort på ingenting, det också som vanligt.

Förresten, varför tror man hela tiden att tidsövergångar ska medföra förändringar i ens beteende? Bara för att dagen gått från söndag till måndag, men framförallt nu när 2010 har gått över till 2011? Vad är den man tror har blivit så förändrat hos en själv? Ofta är det då det känns lönt att ta tag i saker. Kanske kan jag lyckas den här gången? Jag har inte gett nåt nyårslöfte till mig själv, men har tänkt att det verkligen börjar bli dags att ta tag i min vikt igen.

Lite tips från en kompis som har hittat träningen i sitt liv och älskar det: Runkeepers app till smartphones och bodyrock.tv. Kanske kan jag hitta lite inspiration här? Vi får se när jag börjar imorgon - måndag, haha! Önska mig lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D