fredag 14 januari 2011

Konsekvenser

"Det är en ny dag idag, skit i det som är gammalt" var rådet min syster gav idag. Ett råd som jag verkligen behöver en dag som denna. Vikten har stigit till 72,6 kg, en ökning med 400 g. Vad beror det på? Är det alla mackor jag åt igår? Är det att jag inte gav allt i träningen? Men jag tränade i alla fall! Det känns inte som att en aktiv vilodag är särskilt aktuell när det påverkas så mycket av en dålig dag. Fast samtidigt kanske kroppen behöver vila? Frågan är vilket som påverkar mest - motionen eller kosten?

Motionsmässigt har jag inte gett allt idag. Jag tog en lååång promenad med vovven på nästan 1 mil, that's it. Sen ville sambon se en film ikväll, så det gjorde vi. Nu, sent, tänkte jag genomföra bodyrockutmaningen. Började, men gav upp. Klockan är helt enkelt för mycket. Måste försöka få en bra dag imorgon istället. Nu har jag haft en dålig dag både igår och idag...

En intressant observation. Har ätit mjukt tunnbröd idag och märkt att magen inte är i topptrim. Jag har gått nån gång till en kvinna som bl.a. håller på med kraniospatial osteopati. Hon sa att hon såg på mig att jag hade problem med magen och trodde att det berodde på gluten- eller laktosintolerans. Men det hon trodde mest på var gluten och menade på att jag helst skulle försöka att inte äta så mycket mjukt bröd. Kanske har hon rätt? Sedan jag började träna har jag bara ätit knäckebröd och magen har känts lugnare, förutom igår och idag då jag har ätit mjukt bröd. Bör nog återgå till att äta knäckebröd, men det är svårt att hålla sig till det när vi har så gott, mjukt bröd hemma. Kan det finnas något samband mellan mitt intag av mjukt bröd och det faktum att jag har haft två usla träningsdagar bakom mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D