måndag 31 januari 2011

Förändring?

Började dagen med lite vägning och mätning för att se vad som har hänt sedan den 3 januari och också för att se vad som har hänt sedan jag vägde mig sist för drygt 1 vecka sedan. Inom parentes står vikt och mått som gällde den 3 januari.

Vikt: 72,1 kg (73,3 kg)
Midja: 87 cm (88 cm)
Lår: höger 62 cm (64 cm), vänster 63 cm (65 cm)
Vader: höger 39 cm, vänster 40 cm
Höfter: 99 cm (102 cm)
Rumpa: 103 cm (106 cm)
Byst: 97 cm (100 cm)
Överarmar: höger 29 cm (32 cm), vänster 30 cm (33 cm)

Jag vet inte hur jag ska tänka kring den förändring som har skett. Det har ju skett en förminskning sedan den 3 januari (förutom på vaderna som är samma) och vikten har minskat. Fast sedan jag vägde mig sist den 23 januari har vikten ökat från 71, 6 till 72, 1 kg! Det känns fruktansvärt frustrerande! Jag blir besviken, arg! Jag tycker att jag kämpar, varje dag och så får jag inga resultat att tala om! Varför? Än en gång fastnar jag vid vikten. Jag ser de små förändringarna som har skett i kroppen, men mina tankar fastnar liksom vid vad vågen säger och jag känner mig misslyckad... Vad kan jag göra annorlunda? Jag tycker inte att jag äter så himla fel. Hemlagad, ordentlig mat. Lunch. Ordentlig frukost. Jag undviker mjukt bröd, godis, läsk. Försöker äta mer frukt och dricka mycket vatten. Måste jag minska mina portioner? Grejen är att jag inte tycker att jag äter några enorma mängder. Nej, jag fattar helt enkelt inte vad som har hänt? Eller kanske snarare vad som inte händer? Varför förlorar jag inte mer i vikt än vad jag gör? Ja, jag är tillbaka där, jag har nog aldrig varit någon annanstans i mina tankar egentligen. Det är det allting faktiskt handlar om och det var där jag började. Allt kretsar kring det - vad jag väger. Jag tyckte att jag vägde för mycket och ville förändra det. Jag tycker fortfarande att jag väger för mycket. Det är väl bara att fortsätta då och hoppas att resultaten kommer om jag inte ger upp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D