söndag 23 januari 2011

Sötsugets dragningskraft

Idag har jag verkligen varit sugen på någonting. Till frukost tillät jag mig en rostad macka med nutella på som en liten efterrätt. Efter den var jag verkligen sugen på fler, det var så sjukt gott! Under resten av dagen har jag dock hållt mig i skinnet, trots att det har varit svårt. Sötsuget har verkligen lockat och pockat i mitt huvud idag. Problemet har nog varit att jag inte har sysselsatt mig med annat, någonting som annars gör att jag glömmer bort suget och kan undvika det som är onyttigt. Vid kvällsmaten var jag riktigt hungrig, jag åt nog lite för mycket, men det var så gott. Det är inte alltid lätt det här med att äta rätt och i en lagom mängd. Hoppas det inte påverkar mig alltför negativt imorgon...

Det tog ett tag för mig att komma igång med träningen idag och många gånger funderade jag över om jag skulle orka med det eller om jag skulle låta bli att träna. Det var nog Brutus som talade i mitt inre (har du kollat in bodyrock.tv så vet du vad jag snackar om). Tillslut kom jag igång i alla fall, och tur var väl det för annars hade säkert idag varit början på förfallet. Det blev Stadiums Pass 2 och halva bodyrocks Push Back Exercise Challenge från 22/1. Klarade inte alla 300 i utmaningen, stannade på 150, men gjorde en lite längre cardio på crosstrainern istället. Det var en hård utmaningen, speciellt med tanke på min träningsvärk som inte har gett sig.

Jag vet egentligen inte vad jag ska tycka om min träningsinsats idag. Jag har fått nånting gjort, men jag vet inte om jag la all min kraft och energi i det. Det är väl så det är, vissa dagar är engagemanget fullständigt och andra dagar måste man dra kraften ur sitt inre och det enda som kommer ut är sipprande lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D