lördag 8 januari 2011

Kalorier, kalorier

Vikt, samma för tredje dagen i rad (72,9 kg). Hade gärna sett en liten nedgång, men som sambon säger är det ju bra att det inte har ökat. Jag har bara lite dåligt tålamod och gillar snabba resultat, vilket inte riktigt går ihop med att gå ner i vikt på ett hälsosamt sätt. Sambon säger också att jag inte borde fokusera så mycket på vikten och han har nog rätt. Ska försöka tänka på att uppnå hälsa genom en bra kost och motion som ger långsiktiga resultat istället.

Påtal om det. Igår kväll funderade jag en del på kalorier och vad jag äter. Hur mycket ska jag äta när jag tränar för att gå ner i vikt osv. Jag har aldrig varit mycket för att räkna det jag stoppar i mig eller någon form av bantning alls egentligen. Jag inser dock att jag behöver minska kaloriintaget för att träningen ska ha den funktionen som jag vill. Jag har varit duktig sen jag började träna med att inte äta en massa onyttigt, som jag har gjort förut. Hoppas bara att det räcker till. Jag börjar känna sockersuget ganska mycket nu, vill ha härligt, god mjölkchoklad. Vad jag brukar göra är att ta 2 bitar 70-procentig choklad efter kvällsmaten, för då brukar sockersuget sätta in ganska rejält och det brukar dämpa suget. På kvällen om jag blir sugen försöker jag äta en frukt eller göra en mjölksmoothie, då brukar det också lugna sig. Ska nog göra mig en smoothie ikväll tror jag. Jag försöker också dricka mer vatten, vilket märks på mina frekventa damrumsbesök. Jag vill dock inte få alltför stor fokus på mat hit och mat dit, eftersom jag inte tror att det är psykiskt hälsosamt. Samtidigt behöver jag stoppa mig själv eftersom jag är en sån fruktansvärd godisråtta. Förhoppningsvis kan jag hålla mig borta från godiset tillräckligt länge för att klara av frestelserna när jag möter dem framöver och äta med måtta!

Dagens träning:
Idag har jag kört en bodyrock workout: MMA Workout (Major Muscle Apocalypse) från 7/1. Jag har anpassat den till mina förutsättningar eftersom jag t.ex. inte har varken en pull up bar eller en dip station. Jag har också utfört övningarna i den enklare varianten utan vikter. Har ju ingen sandbag heller. Men det räckte ändå, blev rejält trött och svettig på de intensiva 20 minuterna det tog. Sen blev det 20 min cardio efteråt. Sambon har pushat mig även idag, det stödet betyder så mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D