lördag 29 januari 2011

Bygger träningsvärk

Gårdagens träning var hård. Dagens träning likaså med bodyrocks Hot Body Beach Workout från 28/1 och 30 min cardio på min crosstrainer. Funderar även på en långpromenad med vovven lite senare. Sen blir det jobb ikväll/natt.

Efter gårdagens träning vaknade jag upp med träningsvärk i typ rumpan ner på baksida lår. Dagens träning tror jag inte kommer att medföra att den försvinner, snarare tvärtom. Jag har dock börjat känna annorlunda för det här med träningsvärk. I början när jag tränade skrattade sambon och sa att bra, då vet du att träningen funkar. Då låg det hela visserligen på en helt annan och mycket mer smärtsam nivå. Nu börjar jag däremot nästan tycka om min träningsvärk, jag vill ju faktiskt att det ska fungera, det är därför jag kämpar vidare. Idag till exempel med den killer-workouten som bodyrock bjöd på hade jag lätt kunnat ge upp, men det gjorde jag inte. Jag avskyr såna Diamond Runner Pushups, men jag gjorde dem ändå. Varför? Jo, jag gillar hur jag känner mig efteråt när jag har klarat av det. Jag känner mig som en vinnare! Så hit med träningsvärken, det är min vinst i träningslotteriet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D