torsdag 6 januari 2011

Oajajaj, träningsvärk!

72,9 kg

Roligt att se vågens visare gå lite nedåt! En ny trend hoppas jag på och inte bara en tillfällig dipp. Ville skriva in den nya vikten på Runkeeper, men icke sa nicke, det gick inte. Får försöka igen senare. Nu ska jag gå en morgonpromenad med vovven, sen idag ska jag träffa min syster och mitt syskonbarn. Det ska bli kul! Ska försöka få in Zuzanas bodyrock workout från igår också, får se om min stackars kropp klarar av det när jag har sån träningsvärk. Men, folk säger ju att man ska träna bort träningsvärken. Så det är väl bara att sätta igång!

... Nu är det kväller och jag har genomfört gårdagens bodyrockpass (Workout Quantum of Sweat från 5/1). Idag gjorde jag hela, men precis som igår fick jag anpassa den eftersom jag varken kan hoppa hopprep i min lägenhet eller har en dip station. Jag gjorde övningarna i den enklare versionen och det var inte så lätt heller eftersom jag är helt slut i ben och armar sedan träningen igår. Dock hade jag idag min sambo med som tidtagare och han pushade mig så att jag inte gav upp. Min sambo är dagens hjälte för mig! De 20 minuternas cardio med hopprep gjorde jag på crosstrainern istället. Hade velat få in en lång hundpromenad under dagen, men det har jag tyvärr inte hunnit med. Får se hur det blir imorgon istället. Är nöjd med att jag fick in workouten i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D