söndag 9 januari 2011

Svetten lackar

Vikten fortfarande konstant.

Idag är jag nöjd med min motion, jag har gjort mer än jag hade trott att jag orkade. Började med att göra bodyrockutmaningen (Exercise Challenge Hit Your Butt från 8/1). Delade upp den i omgångar som Zuzana föreslog samt genomförde den i den enklare versionen. Hade nog inte klarat av att göra den svåra versionen, dels för att jag inte är så vig, men framförallt för att jag har sån träningsvärk att det inte hade funkat. Vid lunchtid tog jag en ganska rask promenad med vovven. Sen på eftermiddagen gick jag i en hel timme på crosstrainern! Gick inte i maxfart pga att jag ville orka länge. Det kändes som om jag hade kunnat fortsätta gå hur länge som helst, men var tvungen att bryta eftersom det vankades kvällsmat. Svetten lackade i alla fall rejält! Det känns super!

Min oro är bara hur det kommer att gå på tisdag när semestern är slut och jag börjar jobba igen? Då kan jag inte lägga upp min dag runt träningen, utan måste anpassa träningen efter jobb och annat... Det är vid såna tillfällen som jag brukar tappa inspirationen tyvärr... Det är också när jag jobbar som jag har svårigheter att hålla mig till en bra och regelbunden kost... Vad ska jag göra för att undvika att ge upp och återgå till mitt gamla beteende kring kost och motion?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D