onsdag 12 januari 2011

Resultat, äntligen!

Ny vikt, yes! 72,2 kg! Visst, endast 700 g förändring, men det känns ändå så bra! Kanske är det min belöning för att jag inte åt någon äppelkaka igårkväll när jag var iväg? Jag tog istället ett äpple till mitt te. Jag tycker att det var strongt av mig i alla fall att klara av att stå emot! Nu ska jag snart iväg på morgonens hundpromenad. Så jag återkommer senare ikväll med dagens träningsuppdatering. See ya later alligator!

... Idag är jag stolt över min insats motionsmässigt! Imorse gick jag ca 35 minuter med vovvsingen. Kom inte riktigt upp direkt som igår, så jag hann inte gå längre. Sen var det dags för jobb igen. Det har varit en hektisk dag, mycket att göra. Hade ingen riktig lunchrast heller, utan åt en måltidsersättning samtidigt som jag jobbade. Inte så bra... Drog över på tiden när jag skulle hem och var tvungen att handla hundmat på hemvägen. Det är ju inte konstigt att jag var rätt slut när jag kom hem. I bilen på hemvägen tänkte jag på om jag skulle orka med att träna när jag var så slut. Var vrålhungrig, prio ett blev såklart att fixa mat. Sen trodde jag faktiskt inte att jag skulle kunna uppbåda tillräckligt mycket energi att träna alls. Så tittade jag på dagens bodyrock Exercise Challenge Side Burpees från 11/1. Zuzana är så positiv och rar så hon fick mig motiverad att genomföra utmaningen. Jag gjorde den som vanligt i den enklare versionen och antagligen inte helt korrekt. Men, jag gjorde den i alla fall. Sen blev det fri dans i 40 minuter som cardio. Det var så kul! Jag måste också säga att September är helt outstanding att träna till! Efter det blev den lite mer cardio, eller mycket mer. Crosstrainer i 75 minuter. Tog inte ut mig så att jag var helt slut, utan höll en fart som gjorde att jag orkade längre tid. Det känns skönt! När jag klev av kände jag dock hur trött jag var i benen så jag förväntar mig en grym träningsvärk imorgon - inte lika skönt, men då vet jag att motionen har gjort nytta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D