onsdag 26 januari 2011

Vikten av streching

Idag tyckte jag inte att det var några problem att inte väga mig. Känslan av att jag ville göra det var där, men den var inte övertygande. Jag tror det beror på att jag nu är fast i min åsikt att jag ska vänta med att väga mig tills på måndag och att jag har övat på åsikten i ett par dagar, så nu känns den internaliserad. Det ska bli spännande på måndag, men jag bävar samtidigt för det. Hoppas på ett resultat som jag kan bli nöjd med, men kommer att bli väldigt besviken om det inte är det.

Jag vet inte om jag har nämnt att jag de senaste 3-4 morgnarna har mina händer sovit när jag har vaknat på morgonen, samt jag har haft känningar av sömn i händerna under dagarna (om det inte har varit inbillning vill säga). Jag har varit lite orolig över det. Tänk om det är karpaltunnelsyndrom? Jag vill inte operera mina händer... Igår kände min sambo (som är massör) på mina axlar och armar, eller ja, han masserade dem. Jag hade stora muskelknutor i armarna. Dom kan ju säkerligen förorsaka sämre blodflöde ut i händerna som medför att de somnar. Han tyckte jag skulle bli bättre på att strecha mina armar.

Kan det vara så enkelt? Imorse när jag vaknade sov inte mina händer. Jag tycker att känningarna finns kvar, men jag behöver väl strecha mer då? Han har nog en poäng min älskling. Jag vet att jag ofta fuskar med strechingen och gör det lite halvdant, många gånger hoppar jag dessutom över armarna och glömmer bort huvudet. Mest fokus har jag nog på benen. Fast oftast hafsar jag nog över det där med streching överhuvudtaget. Jag tycker inte att jag är så himla bra på det, vet inte så många strechingövningar, så jag bara gör lite. Definitivt något att jobba med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D