torsdag 13 januari 2011

Tung dag

Började dagen med hundpromenad i 50 minuter. Bra början kan man tycka. Hade frukostmöte på jobbet, så jag åt där, vilket innebar att jag inte åt en lika nyttig frukost som de andra dagarna. Det blev mjukt bröd med pålägg (3 st), apelsinjuice och te. Sen när det lite sent äntligen blev av att äta lunch blev det fler mackor, 2 knäckebröd och ett mjukt bröd med pålägg och apelsinjuice, samt några russin. Mycket mackor med andra ord, inte så bra. Gjorde lasagne av resterna från igår när jag kom hem. Jag tror att mina matval idag har gjort att magen har kommit i olag också.

Sen skulle jag då träna. Jag gjorde bodyrocks Harder Than Ever Workout från 12/1, men saknade inspiration och klarade inte av att pusha mig själv till det yttersta trots att jag som vanligt gjorde den enklare varianten. Försökte fortsätta med annan träning först med crosstrainern, men där tog det helt stopp. Sedan med träningsgummibanden och mattan. Inte heller det kändes bra, trots att jag försökte en stund. Tog fram min basic yoga-dvd. Även yogan blev halvdan. När sista delen av Svärdet och Spiran börjarde ställde jag mig på crosstrainern igen och gick mycket långsamt, ökade sakta farten men det var fortfarande låg intensitet jämfört med gårdagen.

Jag funderar över om gårdagens träning, som tillsammans blev väldigt mycket, har tröttat ut kroppen och jag funderar också på om jag eventuellt behöver ha en dag utan alltför mycket ansträngning. Som min kompis sa, en aktiv vilodag då jag t.ex. tar en riktigt lång promenad med hunden istället för att träna så jag sprutar svett. Ska fundera vidare. Har inte bestämt mig än, men är i vilket fall besviken över min insats idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D