fredag 18 mars 2011

Behöver jag ett bälte?

Ja, det gör jag. Igår när jag skulle klä mig för att gå till jobbet tröttnade jag på att byxorna hasade ner hela tiden. Åtgärd: att använda bälte. Jag har inte använt ett bälte på år och dar, för det har alltid känts obekvämt (kanske för att magen var ivägen). Häromdagen minns jag att jag glömde att jag hade mina jeans på mig och tog av dom som ett par mjukisbyxor när det var dags för nr 1. Ojdå, vad har hänt?!

För att alla ska förstå skillnaden ska jag försöka förklara. Dessa jeans är mina största jeans, tyget är lite i strech. Jag köpte dom (och ett par till) på Lindex för ca 1-2 år sedan eftersom alla mina andra jeans hade börjat bli för små. När jag köpte dom satt dom perfekt. I årsskiftet 2010/2011 (alltså för ett par månader sedan) satt de för tajt. Magen hade börjat bulla ut över kanten och jag gick och funderade på om det kanske var dags att införskaffa jeans i en ännu större storlek (vill inte, vill inte, vill inte).

Sen började jag ta tag i mitt liv vad gäller träning och kost. Idag är byxorna för stora och det känns härligt! Jag ska inte köpa nya jeans, jag satsar på att komma i mina gamla jeans!

Det här går ju inte längre.
Nedhasade långt ner på höfterna. Jag behöver inte ens knäppa upp längre!
Ett bälte är motgiftet för nedhasade byxor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D