torsdag 24 mars 2011

Följa goda råd

Tänkte att jag skulle ta till mig ett gott råd som jag fick i en kommentar häromdagen. När jag kom hem från jobbet idag åt jag bara två knäckemackor med keso och drack ett glas juice. Sen blev det träning efter en stund: Uppvärmning och Hot Mess Workout från 23/3 från Bodyrock och sen lite lättare streching. Nu ska vi snart ta och laga kvällsmat. Syftet med den omvända planeringen är att jag ska kunna träna bättre när magen inte är full. Nu kanske det inte var den bästa workouten att prova det på, för den var rätt jobbig, men det lilla målet mättade magen tillräckligt så att jag skulle hinna med min träning. Är inte hungrig än, så vi hinner nog lagom fixa kvällsmaten tror jag.

Hot Mess var ett bra namn på det här träningspasset, för jag blev helt slut trots att jag körde övningarna i enklare varianter och utan vikter. När jag hade gjort första delen (på 16:28.2 min) tyckte jag det gick ganska bra, trots att det var jobbigt. Tog några klunkar vatten och gav mig på del två. Nästan direkt kände jag hur det tog emot, jag fick kräksmak i munnen och var så nära att ge upp och tänka, nej det räcker om jag gör halva. Jag kved till sambon att nu ger jag upp. Då kom han in och satte sig i soffan helt fokuserad på sin telefon och sa nej, kämpa vidare. Bara genom att han satt där, att han protesterade då jag vädrade mina tankar om att ge upp, fick mig att sakta kämpa vidare (tiden blev 18:09.7 min). Mot slutet gick det lättare igen, men då i mitten av passet, då var min vilja nån millimeter från att kuvas. Nu efteråt är jag stolt över mig själv för att jag genomförde hela programmet ända till slutet. Den jag tackar för det är min älskade sambo som inte tillät att jag gav upp, som pushade mig med bara sin närvaro och sina enstaka protester. Hade han inte ställt upp för mig där så hade jag gett upp efter halva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D