tisdag 8 mars 2011

Hälsostatus

Jag misslyckades med en sak i mitt kurerande igår - sömnen. Gick inte och la mig förrän kl 23, när tanken var att helst somna före kl 22. Inte bra. Så imorse har jag såklart snoozat en del, vilket aldrig är bra, men skönt när man är trött. Det som förstör för mig på kvällen är datorn, jag får en massa idéer som jag vill blogga om eller grejer som jag vill fixa till. Det hade varit bättre om jag bara hade gått och lagt mig istället.

Vaknade upp med halsont, fortfarande. Är lite mer röd och svullen i halsen idag. Inte bra. Började med att gurgla saltvatten. Hoppas, hoppas det ska fungera! Usch vad jag är trött fortfarande, jag hade helst av allt velat somna ett par timmar till, men det går ju inte. Måste till jobb och har massor att göra där så jag kan inte kompa heller. Får satsa på att somna tidigare idag istället.

Kuren idag:
  1. Gurgla saltvatten, mycket och ofta
  2. Dricka mycket vatten för att "skölja" bort sjukdomen
  3. Somna tidigare än vanligt
  4. Eventuellt inhandla extra kurmedel på apoteket, om jag hinner
Jag hoppas innerligt att jag kan vända sjukdomen så att det inte blir värre än vad det är idag. Önska mig lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D