lördag 5 mars 2011

Envist sötsug

Innan jag berättar hur dagens träning har gått måste jag bara uppdatera information angående mitt inlägg Söndagsfrukost. Där skrev jag om att vi har köpt det nya smöret Bregott mindre. Nu har vi öppnat paketet och smakat på produkten. Jag är sjukt besviken! Smöret är helt mjukt och smakar inte lika gott som de riktiga sorterna. Dessutom är det konserveringsmedel och grejer i eftersom hållbarheten blir sämre pga mindre fett. Då föredrar jag högre fetthalt och inga konstiga tillsatser. Skulle köpa ett nytt smörpaket idag och jämförde då Bregott normalsaltat med Bregott extrasaltat. Det var så liten skillnad på salthalten att jag har bestämt mig för att behålla mitt favoritsmör, dvs Bregott extrasaltat! Mmm, gott! Ser fram emot att Bregott mindre ska ta slut så att jag kan få äta mitt smarriga, hårda smör som kroppen känner igen! Längtar!

Nu till min dag och min träning! Det har varit strålande solsken idag, så jag drog med mig sambon på en promenad med hunden i nästan 2 tim på förmiddagen (>7 km). Det var så härligt! Jag tog bilden på de vackra snödropparna som blommar i vårens försiktiga värme och solsken. Lyckan bara spred sig i kroppen när jag såg dem. Trodde att dagen skulle fortsätta att kännas fantastisk och lätthanterlig, men så var inte fallet. Jag är så sjukt sugen på onyttigheter och känner mig småhungrig hela tiden. Kom igång med träningen på eftermiddagen och tänkte att träningen kanske kunde putta bort suget och stänga ute Brutus skrikande, men det har inte funkat. Gjorde bodyrocks uppvärmning och faktiskt en utmaning som jag har gjort förut, i början av mitt bodyrockande: Exercise Challenge Hit Your Butt från 8/1. Gillar inte riktigt den, tycker den är lite trist, men gjorde vad jag skulle ändå. Sen blev det lite sit- och pushups, 30 min på crosstrainern, fri träning till min Spotifylista en stund, ytterligare några sit- och pushups, samt streching. Vet inte om jag är nöjd. Har börjat noja om det jag gör räcker till. I januari tränade jag hårdare än nu känns det som. Samtidigt försöker jag hitta en fungerande nivå på träningen så att det kan funka i längden.

Jag har funderat över mitt sötsug idag. Funderar på om det beror på gårdagens minisemla och det faktum att jag åt ganska mycket på kvällen, god mat, fruktsallad med kesella osv? Eller är det pga att det är den tiden i månaden? Ja, jag vet inte, men jobbigt är det i alla fall. Nu återstår att se hur jag hanterar sötsuget idag. Har jag kraften att stå emot ännu en gång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D