torsdag 3 mars 2011

Brutus, be gone!

Efter en energidränerande, men samtidigt bra dag på jobbet var jag både trött och hungrig när jag kom hem. Syster yster och sambon stod i köket och lagade mat när jag klev in genom dörren, väldigt mysigt! Då kunde jag fokusera på att kolla upp bodyrocks hemsida och förbereda mig för träningen som jag tog tag i efter kvällsmaten. Ett sånt välkomnande när man kommer hem hade man ju kunnat vänja sig vid! Efter maten var jag sjukt sugen på chokladbollarna som vi har i kylen. Tänkte att jag skulle äta en eller kanske två stycken och att det kanske inte skulle göra så mycket. När syrran och sambon tog en promenad med hundarna passade jag på att komma igång med träningen.

På bodyrock blev det först uppvärmningen och sen deras Exercise Challenge 60 High Knee Get Ups från 2/12-2010. Det var en rätt jobbig utmaning och jag tog nog inte i lika mycket som jag hade kunnat, men jag kämpade ändå över medel. Sen blev det 30 min cardio på crosstrainern. Svetten riktigt rann! Det kändes bra, även om jag ogillar själva svetten (hm, hur nu det går ihop). Under tiden som jag tränade kände jag att nej, jag vill faktiskt inte ha nån chokladboll. När hundpromenaden var över hade jag bestämt mig. Ingen chokladboll för mig och därmed basta! Brutus kan slänga sig i väggen! Det var träningen som gav mig kraften att stå emot sötsuget. Jag kände mig stark igen inombords. Istället för chokladbollar efter träningen tog jag ett päron med keso. Det var gott och dessutom nyttigt. Jag fick in Zuzanas Diet Challenge #3 också i keson.

Jag tycker att jag har skött min träning och min kost på ett bra sätt den här veckan, trots att vi har haft besök. Det hade varit så enkelt att låta träningen vara och umgås med min familj istället, eller käka onyttigheter när de har gjort det, men jag har varit stark hela veckan och stått emot. Dessutom har träningen legat på en bra nivå, lagom liksom. Egentligen har det inte varit särskilt svårt heller. Jag tycker att jag har kommit in i ett bra mentalt läge just nu. Jag är fokuserad igen vad gäller dessa två bitar i mitt liv och det är fantastiskt! Funderar kring det här med att komma igång och springa igen. Har ju inte sprungit med min kompis på ett par veckor nu och jag tycker att det börjar bli dags. Vädret är bättre igen, det är inte lika kallt. Jag kanske skulle sms:a henne imorgon och kolla om hon är sugen på en runda i helgen när min syster och systerdotter har åkt hem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D