lördag 26 mars 2011

Biogodis

Ikväll träffade vi V och P på Entré. Började med att käka på O´Leary's. Blev inte överimpad av maten, men chockad över extrempriserna. Jag tog en Ceasarsallad. Den var ju inte värd pengarna den kostade. Både jag och sambon hoppade över förrätt och efterrätt.

Sen skulle vi på bio och se The Adjustment Bureau med Matt Damon. Det är här jag kommer till kvällens dilemma. Att avstå för- och efterrätt på O´Leary's var inget problem, men bio och godis hör liksom ihop. Inte hade vi hunnit förbereda något eget snacks att ta med på bion heller. Funderade fram och tillbaka om jag skulle köpa bara några bitar av smågodiset på bion. Stod t.o.m. framför och kollade in sorterna de hade (varav flera stycken är favoriter). Sen beslutade vi oss för att ta hissen ner till (dyra) Pressbyrån. Där inhandlade jag istället en Ramlösa Smultron och en snackspåse från Risenta (Anja Pärssons Skogsbärslycka) med osaltade bär, nötter och frön (för 43 kr!!!). Kände mig stolt när jag gick ut därifrån!

Väl inne på bion skulle det premiärsmakas. Här kommer mina åsikter:
Ramlösa Smultron var supergott både i smak och lukt. Kommer definitivt att köpa den smaken igen!
Risenta snacks-påsen var urtrist, nötterna hade behövt lite salt. Det jag gillade med den var fröna och bären. Tyckte dock det var för få bär i mixen. Som ni kanske har räknat ut, den didn't do it for me. Trots det är jag fortfarande stolt över att jag inte köpte smågodiset!

2 kommentarer:

  1. Tack för besöket på min blogg!
    Lägger till din blogg, så jag kan följa den - för här fanns mycket att läsa!
    Lycka till med träning och kost...

    SvaraRadera
  2. Tack! Kul att du gillar den! :D

    SvaraRadera

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D