fredag 4 mars 2011

Härlig dag

Började min lediga fredag med en lite längre promenad tillsammans med min syster och hundarna. När vi kom tillbaka hade sambon vaknat och vi åt frukost tillsammans allihop. Det var ett mysigt sätt att starta dagen på. Kollade upp lite grejer på datorn, mail och sånt. Sen kollade jag in dagens träning på bodyrock.

Körde uppvärmningsrutinen som jag har lagt en länk till på bloggens högersida så att den är lätt att hitta, sen blev det 550 Rep Fat Massacre från 19/11-2010. Jag trodde faktiskt att den skulle vara jobbigare än vad den var och ta mycket längre tid, men det blev inte så farligt. Visst, jag gjorde vissa övningar förenklade, så som Zuzana tidigare har visat att man kan göra såna övningar om man är nybörjare, men det känns ändå gött att det gick så bra som det gjorde. Efter träningspasset med bodyrock gjorde jag dagens cardio på crosstrainern i 30 min och avslutade med streching. Jag tycker mig ana en förbättring på både uppvärmnings- och strechingområdet på sistone.

Förut stod det varje dag på bodyrock att man skulle göra sina 20 min cardio (med hopprep visserligen) för att komma i form inför sommaren, men det har dom slutat skriva om nu tycker jag. Ibland nämner dom det, men det är ganska sällan. Den här veckan är det visserligen gamla träningspass som ligger inplanerade eftersom dom är bortresta, men det har faktiskt inte varit så dumt. Alla veckans träningar ligger redan uppe och jag kan träna när jag vill utan att behöva vänta på ett nytt inlägg. Jag gillar ju bäst när jag får mitt bodyrockande gjort!

Sms:ade min kompis på förmiddagen förresten. Jag har känt i kroppen att det börjar bli dags att komma ut och springa igen. Hon ringde upp mig och sa att vi är synkade för hon hade tänkt ringa mig idag och föreslå en tur till helgen. Vi bokade in en joggingrunda i parken på söndag, det ska bli kul!

Drygt halva fredagen har gått nu. Jag känner mig verkligen nöjd med det jag har åstadkommit! Hm, och lite hungrig fastän jag har ätit lite lunch kl 11.30 och en frukt. Jag får fundera på hur jag ska hantera det dilemmat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D