söndag 6 mars 2011

Löpträning

Efter en paus i joggingrundorna med min kompis pga kallare väder har vi nu kommit igång igen i den underbara vårsolen. Det blev drygt 4 km och om jag inte missminner mig så är det här vår bästa tid hittills! Det var skönt att komma ut i solen! En riktig energiboost!

Under rundan föreslog min kompis att vi skulle börja träna intervaller tillsammans. Hon hade varit på en fest igår och snackat löpträning och då hade någon sagt att det bästa sättet är just intervaller. Min sambo tjatar hela tiden om hur bra det är med intervaller och om hur jag borde börja träna intervaller, så jag sa såklart ja till det förslaget. Får se när vi börjar. Vi vet vart men inte när och efter en diskussion med sambon har jag fått instruktioner om hur det bör ske: diagonal intervallträning. Spring fort på diagonalen, gå på kortsidan, spring fort på diagonalen, gå på kortsidan osv. Det blir typ som formen av ett timglas kan man säga.

Jag har beslutat mig för att joggingturen får vara dagens träning för mig. Det finns inget nytt på bodyrock än eftersom de är på väg från L.A. till Prag typ nu och crosstrainern känns lite som kaka på kaka efter joggingturen. Tänkte dock försöka få med mig sambon på en härlig promenad med hunden i vårsolen så får jag in lite mer aktiviteter idag i alla fall! Måste bara ta en snabbdusch och äta nånting för det kurrar i magen nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D