onsdag 9 mars 2011

Fisk i foliepaket

Dagens kvällsmat blev vit plattfisk i foliepaket. Kryddade fisken med örtsalt, limepeppar och chili explosion. La på gul lök i ringar, sockerärtor och blomkål, samt några klickar smör. Sen var det bara att göra ett foliepaket av det hela genom att knipa ihop folien så att ingen luft kunde rymma ut från paketet. In med det i ugnen en stund, vi hade den inne i ca 20-25 min eftersom fisken fortfarande var lite fryst. Till fisken åt vi jasminris. Jag tog även lite Kikkoman (soya) på riset. Sen blev det grönsallad till. Sambon tyckte det var gott. Förutom blomkålen vill säga, den är inte hans favorit direkt. Färgmässigt ser det ju lite tråkigt ut, så lite färgglada grönsaker i grönsalladen är inte helt fel.
Jag gillar att göra mat i foliepaket, det är så enkelt och man behöver inte hålla så mycket koll på det. Plus att man kan ha i lite vad man vill i det. Vi har gjort all möjlig mat i folie; kyckling, fläskfilé, annan sorts fisk. Det är gott för maten blir så saftig eftersom all vätska stannar kvar i foliepaketet. Så det är mitt mattips för dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D