fredag 25 mars 2011

Sommar = glass?

Så fort solen skiner och delar med sig av sin värme börjar jag tänka på en enda sak - glass. Jag älskar glass, särskilt glass med choklad, nötter, sås, nougat, krokant, ja du förstår åt vilket håll jag vill komma. Igår var jag av en händelse inne på GB:s facebooksida och kollade in årets nykomlingar. Det visade ju sig att där var ett flertal som fick det att vattnas i munnen på mig. Här är några:




Sen har de ännu ett gästspel från mina favvisar...


Väntar i hemlighet (ok, kanske inte så mycket i hemlighet) på att de ska öppna för säsongen så jag kan få lite cookie dough och chocolate fudge brownie (som förresten är deras nyhet i en bägare hos GB i år)! Mmm, glass...

Men... Det här går ju tvärt emot allt vad jag kämpar för, dvs att hålla mig borta från onyttigheter och sånt! Att komma i form! Och ärligt talat, jag behöver råd nu! Vet inte vad jag ska göra och funderar fram och tillbaka sedan ett tag tillbaka. Ska jag äta glass när jag känner för det? Ska jag äta en liten max 1 gång/vecka? Eller ska jag säga till mig själv "You're cut off! Ingen mer glass för dig fröken!" Går det sistnämnda ens att göra? Åh, tänk om jag hade varit funtad som min kompis som inte är så förtjust i glass... Det hade varit så mycket lättare...

Någon som har något gott råd till mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D