onsdag 23 mars 2011

Intervallträning

Nu skulle jag då testa det där med intervallträning som sambon har tjatat om att det är sååå bra och det snackas om på bloggar och fester. Jag hade min HIIT redo, min Runkeeper igång. Drog (för en gångs skull) med mig sambon ut i det begynnande solskenet och mr D var såklart också med, glad i hågen. Vi sprang en vanlig runda i Pildammarna. Jag hade satt HIIT på 30 sek snabb och 60 sek vanlig jogging. Det var planen. Först var det svårt att höra appens signaler, men när jag drog ner dragkedjan lite på fickan i joggingjackan (från SOC) gick det lite bättre, fågelkvitter och bilbuller till trots. Shit vad lång en halv minut är! Pust, suck och stön... Sen kände jag att det var någonting i mig som gav upp. Brutus bröt igenom mina försvarslinjer och jag slutade pusha mig själv, jag slutade testa mina gränser. Tillslut gick jag mycket. Det var den sämsta rundan jag har varit med om på länge! Jag är så förbannad på mig själv! Känner mig som den mest kassa personen som vandrar på denna jord. Bestämde mig att jag som straff för att jag inte presterade bättre skulle vara tvungen att köra ett bodyrockpass också när jag kom hem. Väl hemma insåg jag att jag inte hann med det. Jaja, det var väl bättre än ingenting det jag gjorde, även om jag inte är nöjd. Jag får helt enkelt ge mig på intervallträning igen och försöka göra bättre ifrån mig då.

Sambon säger att intervallträning handlar mycket om mental styrka. Det visade ju jag att jag inte har i och med att jag gav upp. Har känt att jag har gjort det mycket på sista tiden vad gäller träningen, är Brutus på intåg, har han lockat fram lat-Sara? Att ha misslyckats får mig dock att vilja göra bättre ifrån mig en annan gång.

Sambon sa också att det kan vara lättare att sätta fysiska mål med intervallträningen än tidsmål. Typ springa fort 5 lyktstolpar och vanlig takt 10, eller nåt. Det tycker jag låter vettigt. Vi har också diskuterat att träna intervaller på en fotbollsplan, kortsida sakta, diagonaler fort.

Oj, nu är jag sen till jobbet! Ville bara dela med mig av vår postjogging-mat också. Ett glas mjölk, 2,5 skramlade ägg kryddade med Herbamare örtsalt, svartpeppar och oregano på knäckemackor, 1/2 tomat och 1 kiwi. Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D