måndag 21 mars 2011

Varför så sent?

Jag tycker det är svårt att hinna med det jag måste och vill efter jobbet. Det finns liksom för lite del av dagen kvar för att hinna med! För sen är det ju det där med sömnen som ska hinnas med också. Och då har vi inte ens några barn! Kan tänka mig hur alla föräldrar har det med tidsbristen om jag tycker att jag inte hinner med. Ujujuj...

Idag körde jag bodyrocks uppvärmning enligt mitt minne bara, så jag missade nog några delar. Men, blev åtminstone lite uppvärmd, vilket också var hela poängen med det. Sen körde jag deras Burpee Fusion Workout från 3/1. Gjorde dock bara halva. Det finns 2 anledningar till det.
  1. Tiden rann iväg alldeles för fort när jag skulle fixa med mina bloggar, moderera kommentarer, kolla inläggen från min läslista m.m.m.m.
  2. När jag gjorde mina burpees blev jag helt illamående när magen liksom trycktes ihop. Det kändes som om jag skulle kräkas lite.
Anledningen till nr 2 tror jag är att jag äter för stora portioner till kvällsmat. Jag hinner inte smälta maten tillräckligt tills det är dags att träna. Det där med portioner är svårt tycker jag. När jag lägger upp på tallriken ser det inte ut att vara så mycket, men sen så visar det sig att det är massor. Ett nytt delmål är att försöka lära mig att ta mindre, mer lagom portioner när jag äter och att bli medveten om och sluta äta när jag är mätt. Jag tycker det är jobbigt att slänga mat, men om det krävs så får jag väl se det som en terapeutisk bieffekt av att sträva efter mina mål.

Eftersom jag bara gjorde halva workouten satsade jag på 45 min crosstrainer i en lite högre växel framför Heroes. Plöjer mig så sakteliga igenom säsong 3. Sen blev det lite kvick streching innan jag åter satt klistrad framför datorn. Nu ska jag bara göra lite till, sen ska jag fixa allt det sista inför att nanna kudden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D