måndag 7 mars 2011

Kur för halsont

Min farbror gurglar halsen med saltvatten varje dag och han är nästan aldrig sjuk. Min kusins fru påminde mig om det när jag skrev på fejjan att jag har börjat få halsont. Att bli sjuk är en av mina största rädslor i min förändringsprocess, för det har fått mig att falla tillbaka i gamla vanor många gånger förut när jag har försökt att bli mer hälsosam. Men att gurgla halsen med saltvatten brukar få mig att nästan kräkas, så äckligt är det. Fick även andra tips på fejjan, som te med lime och riven ingefära och enchinagard. Jag har inget av det hemma. Vatten finns i kranen, salt finns i kryddhyllan. Hm, what to do? Det blir till att gurgla saltvatten för mig. Hade inte i lika mycket salt som min farbror, så det var inte så farligt som jag mindes. Det handlar väl lite om att bygga upp en tolerans också, mot den äckliga smaken. Får se om det kan hjälpa nåt. Det känns lite mjukare i halsen i alla fall. Fast huvudet känns fortfarande proppat med bomull eller nåt. Får fortsätta gurgla och i värsta fall ta en värktablett innan jag går och lägger mig om det behövs. Hoppas hemmakuren funkar, för jag vill verkligen inte bli så pass sjuk att det hindrar min träning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D