lördag 5 mars 2011

Omkrets

Det är ju inte måndag, så det är inte dags för vägning än, men jag tyckte att det var på tiden att mäta mig och se om det har skett fler förändringar i min kropps olika omkretsar. Att väga sig går ju fort, men att mäta sig kan ju ta lite längre tid. Lika bra att göra det en helgdag då jag ändå inte ska iväg på nånting annat. Inom parentesen står mina resultat från 31 och 3 januari. Här kommer mina resultat:

Midja: 87 cm (87 cm, 88 cm)
Lår: höger 61 cm (62 cm, 64 cm), vänster 61 cm (63 cm, 65 cm)
Vader: höger 38 cm (39 cm, 39 cm), vänster 39 cm (40 cm, 40 cm)
Höfter: 98 cm (99 cm, 102 cm)
Rumpa: 101 cm (103 cm, 106 cm)
Byst: 94 cm (97 cm, 100 cm)
Överarmar: höger 29,5 cm (29 cm, 32 cm), vänster 30 cm (30 cm, 33 cm)

Vad man kan utläsa här är att det inte har hänt något särskilt med midjan. Det stämmer överens med hur jag känner, att det finns fläsk på magen som inte verkar vilja försvinna. Däremot har det hänt nånting nedanför midjan. Rumpa, höfter, lår och vader har minskat. Jag har tyckt att låren ser mindre ut och även vaderna. När det kommer till vaderna trodde jag att jag inbillade mig förändringen eftersom de har varit samma storlek de senaste 2 mätningarna och jag har hört att det är svårt att minska i omfång på vaderna. Så det resultatet var glädjande! Jag har ju även kunnat få på mig jeans som jag förut inte kunnat knäppa, vilket visar på en förminskning i höfterna. Bysten har tappat ytterligare 3 cm, det känns som det är det området som minskar fortast (typiskt!). Överarmarna är samma på vänster, men 0,5 cm större på höger. Det förvånar mig inte. Jag har ju fått lite större armmuskler, men samtidigt har ju armarna också blivit lite fastare. Totalresultat sedan 3 januari är alltså:

Midja: -1 cm
Lår: höger -3 cm, vänster -4 cm
Vader: höger -1 cm, vänster -1 cm
Höfter: -4 cm
Rumpa: -5 cm
Byst: -6 cm
Överarmar: höger -2,5 cm, vänster -3 cm

Det ser så lite ut när man skriver totalresultatet såhär. Men, och det är ju huvudsaken, det går att utläsa en skillnad, dvs att det har hänt något i rätt riktning. Jag skulle vilja få bättre resultat på midjan, men vet inte hur det ska gå till. Det verkar lite som om kroppen fokuserar på olika saker i taget, ena mätningen är det bäst resultat på en del, sen ser man mer resultat på en annan del. Nu imponerade ju vaderna genom att ha genomgått en förändring t.ex.

En sak jag har tänkt på är att jag borde ha tagit före- och efterbilder, vilket jag inte har gjort. Det är synd. Det hade varit lättare att se skillnaderna då. Jag hade kunnat säga till mig själv att nej, det är inte bara inbillning, se här!

På måndag är det dags för vägning igen. Jag ser fram emot det, samtidigt som det är lite pirrigt för tänk om jag inte har gått ner nånting i vikt eller t.o.m. har gått upp i vikt! Det hade varit väldigt nedslående. Jag tycker att jag kämpar på bra och vill gärna se belöning i form av bra viktresultat. Men, det får vi vänta med att få reda på tills på måndag morgon! Nu ska jag sätta fart med min lördag istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D