måndag 28 mars 2011

Morgonjogging

Vaknade imorse och mådde inte toppen direkt. Har sovit dåligt och alldeles för lite, samt kände mig smått illamående. Dessutom har jag gått upp 100 g i vikt. Äsch, det är väl inget tänker du, men för mig är det ett nederlag att förra veckan inte ha någon förändring i min vikt och denna veckan ha gått upp i vikt. Funderade över hur jag skulle hantera min dag, för jag kände mig inte redo för den överhuvudtaget. Insåg dessutom att jag måste jobba över ikväll pga ett möte (vilket suger), så någon träning på kvällen är inte att tala om. Beslutet infann sig ganska snabbt, men tog en liten stunds övervägande innan det tog fäste fullt ut. Jag kompar på morgonen eftersom jag ändå måste jobba över sen. Mr D behöver sin morgonpromenad, så vi omvandlar den till en morgonjogg i pildammarna istället. Det blev 4,79 km på 39:51 min enligt min Runkeeper, med en medelhastighet på 8:19 min/km. Mot slutet var det faktiskt mr D som sinkade mig, haha, han blev nog trött.

Under nästan hela rundan tyckte jag så himla synd om mig själv. Det var inte så att jag behövde kämpa, eller att det tog emot något enormt, men jag tyckte bara att lilla jag inte riktigt får vad lilla jag behöver. Lilla jag vill vara ledig, lilla jag vill inte jobba och definitivt inte jobba över. Lilla jag har gått upp i vikt och nu kommer alltihop att skita sig totalt... Så, så, så synd om lilla, stackars jag. Fick en liten paus i min egen självömkan när mr D tog en (av sina många) kisspauser när jag såg det här:

Snart blommar dessa härliga påskliljor!
Då kände jag lite glädje över vårens annalkande, över hur allting kommer att spricka upp i grönska, över solen och färgerna och lyckokänslorna det medför!

Jag funderar på det där med att tycka synd om sig själv. Det är aldrig vägen till framgång, snarare tvärtom. Att tycka synd om sig själv är den närmsta vägen till att ge upp. Att ge sig själv en enkel väg ut ur någonting. Självömkan är Brutus väg in. Jag vill inte tycka synd om mig själv, för jag vill inte ge Brutus en chans att komma in och få mig att ge upp på mig själv. Dags att rycka upp sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D