lördag 5 mars 2011

Familjemiddag

Ikväll har vi varit på familjemiddag hemma hos min svärmor. Hon hade lagat supergod mat till oss allihop och hade som vanligt först en efterrätt, sen kaffe och kaka. Till efterrätten hade hon gjort en fruktsallad. De andra hade glass och grejer till, jag hade kesella vanilj, som jag inte tyckte särskilt mycket om för sig själv, men tillsammans med frukten blev det helt ok. Jag är dock inte imponerad av kesellan. Till kaffet hade hon bland annat bakat små semlor. De såg jättegoda ut men jag tänkte inte äta någon. Jag har endast tänkt äta en semla i år och det är på fettisdagen, dvs på tisdag i nästa vecka. Men så tänkte jag att om min svärmor har gjort egna semlor till oss, då får jag ändå äta en. Så det blev något av en rockad. Jag åt en liten, hembakad semla idag och äter ingen stor bagerisemla på tisdag. Det blev ju egentligen en bättre deal, det är ju mindre kalorier i en liten semla jämfört med en stor och så tror jag nog att svärmor blev lite glad också.

Sen nu på kvällen har jag mått lite illa. Jag relaterar illamåendet till semlan, som var ganska söt. Anledningen är att jag mådde illa den kvällen i tisdags förra veckan då jag jobbade sent och åt chokladbollar och en kanelbulle. Då relaterade jag det också till sockerintaget. Nu hände det igen. Är det en slump, eller är det att jag inte är lika van att få i mig socker nuförtiden, vilket kan resultera i en sockeröverdos som visar sig i lätt illamående? Jag tror det i alla fall.

Imorgon blir det till att träna bort den där semlan, hehe! Samt undvika att falla i sockerträsket, vilket kan vara svårt efter ett sånt intag som i tisdags förra veckan och ikväll. Kämpa, kämpa! Brutus, bite me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna tips, råd och tankar! Jag blir så glad för dina kommentarer! :D